Okullar 6 Gün mü Olacak Son Durum

Okullar 6 Gün mü Olacak Son Durum
  • 29.09.2017

MEB’in tatil sürelerinden rahatsızlığından sonra okulların eğitim süresinin uzatılması gündem konusu olmuştu. Avrupa ülkeleriyle eşit ilerlemek için okullar 6 gün olacak diye bir takım haberler çıkmıştı.

Twitter Ve Sosyal Medyada okulların 6 güne çıkarıldığı ve cumartesi günü de okul olacağı haberleri dolaşmaya başladı.

MEB’in bu yönde almış olduğu resmi bir karar yok, 6 gün okul olacağı sadece bir iddiadan ibaret.

#Okullar6günOluyor TAGI KARIŞTIRDI

Okullar 6 gün oluyor iddiasının kaynağı twitter görünüyor. Sosyal medya alanı olan twitter.com’da #Okullar6günOluyor tagı zirveye oturmuş durumda. İddiaya göre yeni eğitim döneminde dershane ihtiyacını karşılamak için okullar 6 gün oluyor, cumartesi günleri de okul olacak.

Okullar 6 gün oluyor söylentisinin resmi bir kaynağı ve dayanağı yok. Twitterda zirveye oturan bu tag bir dedikodu ürününden başka bir şey gibi görünmüyor.

6 GÜNE TEPKİ YAĞDI

Twitterda bu söylentiye kanan çok kişi 6 güne tepki yağdırdı. TT listesinde (yanda gördüğümüz) zirvede olan #Okullar6günOluyor başlığı altında herkesten itiraz var.

OKULLAR ERKEN AÇILACAK

MEB sürprizi yeni eğitim dönemi takviminde yaptı, bu yıl okullar erken açılıyor. 2006-2007 eğitim öğretim yılından bu yana ilkokul birinci sınıfa başlayan minikleri okula uyum içinbir hafta önce okula başlatan Milli Eğitim Bakanlığı, uygulamayı genişletmeye hazırlanıyor.

Bu yıl ilk defa ortaokula başlayacak olan öğrencilerin tamamını okula bir hafta erken başlatacak olan Bakanlık, uygulamayı liseliler için de hayata geçiriyor. Milli Eğitim Bakanlığın bu önemli bir kararıyla bu yıl 40 ilde okulların bir hafta erken açılacak.

OKULLAR 40 İLDE ERKEN AÇILACAK

Geçtiğimiz yıl 12 pilot okulu diğer liselerden bir hafta önce açan Bakanlık, uygulamanın başarılı olması sebebiyle projeyi genişletme kararı aldı. Buna göre aralarında Ankara ve İzmir gibi büyükşehirlerin de yer aldığı 40 ildeki 82 lisede bu yıl bir hafta erken ders zili çalacak.

Uygulama sayesinde liselerde eğitim öğretime başlayan 9. sınıf öğrencilerinin eğitim-öğretim dönemi başlamadan önce öğrenim görecekleri okul hakkında bilgilendirilmesi sağlanacak. Çeşitli etkinliklerin düzenleneceği uyum programında öğrenciler 9.00-12.30 saatleri arasında okulda olacak fakat ders işlemeyecek.

OKULLAR NE ZAMAN AÇILIYOR?

2014-2015 Eğitim Öğretim yılı planlamaları da başladı. MEB hazırladığı genelge ile 2014-2015 eğitim öğretim yılının ayrıntılarını belirtti. Gönderilen genelgeye göre;

Bu eğitim ve öğretim yılına ait çalışma takviminin, Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Yönetmelikleri hükümleri doğrultusunda belirtilen şekilde düzenlenmesinin uygun görüldüğü ifade edildi.

 

 

ZİYARETÇİ YORUMLARI
  1. Anonim dedi ki:

    bende

  2. emira dedi ki:

    6 gün Ne demek yaa zaten okullarda düzgün eğitim verilmio.haftada 4 gun egitim olsun adam gibi olsun.ben bes gun okula gidiom ama sadece uyumak icin .okullardaki egitim hic iyi degil .ben öyle olursa okulu tamamen bırakıyorum ve kararliyimda

  3. çılgın dedi ki:

    Eger boyle bir sey olursa ben okula gitmem

  4. messi dedi ki:

    zaten haftanın 5 günü okula gidiyoruz 9 ay okula gidiyoruz 3 ay yaz tatili yapıyoruz eğer okullar 6 gün ise hakkımız var ve ben helal etmiyorum hakkımı

    1. Deniz dedi ki:

      Yok ya bence 7 gün okula gidelim en sonunda kafayı yeriz nasıl fikir ??
      Ya beyin bedava resmen 6 gün okul mu ?? İyimisiniz millet.
      Bazıları 5 gün okula zor dayanıyor.
      Kendinize gelin😡😡

  5. jhjghjf dedi ki:

    Okullar bir hafta erken mi açılıyor?? Pardon!!! 9 ay okul var zaten 3 ay tatil yapıyoz ve 1 haftamızı da alıyorsunuz o tatilden yuhh ama artık robot gibi bir şeyiz yaa evden okula okuldan eve artık bizimde yüzümüzü güldürecek karalar alın lütfen!!!

  6. Yasemin dedi ki:

    Umarım bu gerçektir okula gitmeyi çok seviyorum

    1. Anonim dedi ki:

      helal olsun sana

      1. hghg dedi ki:

        ya sen gerçekmisin 6gün ney ya

  7. Sagopa Kajmer dedi ki:

    366.gün yüzüm yine bana dönük meskenim değişiyor maskenin ardı görüldüğü zaman kırılıyor kaburgam panda gibi soyu tükeniyor güvenimin Ormandaki ağaç kadar yalnızlık yakından hey bana güneş olur musun istesem çevremi saran şu karanlık perdeden ? Ben göremesem de uzakları şimdiden bana her şey çok uzak be kendiliğinden beri kendimi bildiğimden.

  8. Gülay dedi ki:

    Umarım bu haber gerçek değildir.😕

  9. misafir dedi ki:

    Okuyun Arkadaşlar ilim kadar güzel birşey yok sonradan pişman olursunuz

  10. mustafa dedi ki:

    OKULLAR 6 GÜN OLUCAKSA BEN HAYATTA GİTMEM

  11. Waylon Park dedi ki:

    Eğitim sisteminde, 70 ülkeden 69. sırada olan bir ülkemizden ve Milli eğitim bakanının ‘En iyi eğitim sistemine sahibiz.’ denilen bir ülkede başarılı olmayı mı konuşuyorsunuz? Bence fazla bir şey beklemeyin bu ülkeden. Çalışın ve gidin yurt dışında yaşayın.

    1. ALİ CENGİZ GÜL dedi ki:

      hepiniz devletimizin eğitim sistemini eleştiriyorsunuzda ve bu eleştiri işini kendi vatanınıza karşı bu kadar iyi kulanıyorsunuzya niye o kötü dediğiniz sistemi düzeltmek için bir şeyler yapmıyorsunuz anca kötüleyin zaten ve A.B.D RUSYA ve sayre ülkelerin eline prim verin bu vatan tarihinde sizin gibileri bağrında taşıyor yazıklar olsun
      Cevapla

      1. Yusuf dedi ki:

        Haklısın.Katılıyorum

    2. Deniz dedi ki:

      Katılıyorum Waylon Park ama bu ülke gelişecekse bizim sayemizde olmalı yani ülkemize sahip çıkmalıyız

    3. emira dedi ki:

      Cok dogru soykedin kardes.en iyisi yurt disi turkiyede egitim yokkk

  12. jojo dedi ki:

    bence iyi olacak daha çok okul olması gelecek nesillerin daha iyi olması demek herkes kötü düşünüyor bir de iyi yandan düşünün…

  13. İsmet Yılmaz dedi ki:

    Çocuklar endişelenmeyin bu haber 2014-2015’in haberidir .

  14. hande erçel dedi ki:

    okullar kapatılsın bizde kurtulak

    1. zula dedi ki:

      nasıl okuyacan aklın varmı

  15. Murat dedi ki:

    6 gün okul olsa hemde 8 sahat ben okula gitmem valahi ha

    1. gamze dedi ki:

      bizim okul sabah 06:30 da açılıyor geç kalanı derse almıyorlar öğlen bitiyor saat 13:10 da kurs başlıyor 15:30 da bitiyor cumartesi günü sabah 07:45 tede kurs başlıyor ve öğlen 12:30 gibi bitiyor

      1. gizemli dedi ki:

        sanki senin okul saatini ve kurs saatini soran oldu

  16. sudenur dedi ki:

    bence konu kapansın tartısma cıkmasın okullar kapatılsın

    1. Murat dedi ki:

      Aynen okular kapansın bizde huzurla yaşayalım

      1. Durmuş dedi ki:

        bilgisiz güdülen sen ol o zaman

      2. kevser selva dedi ki:

        saf mısınız “niye okullar kapansınki delirmişiniz aklınız hep oyunda hep oyunda ders işleyin ders ders

        1. misafir dedi ki:

          Okumak çok önemli arkadaşlar lütfen okuyun?

  17. Ebrar Koç dedi ki:

    Ya lisede okul saatleri çok uzun ve okulları benimki gibi uzak olanlar var biz hangi saatte eve gelip hangi saatte dinlenip hangi saatte yemek yiyip hangi saatte ders çalışacağız ve ayrıca bu eğitim sistemini düzeltin artık dersler yüzünden sosyal hayatımıza vakit ayıramıyoruz avrupa ülkelerine benzeyeceğiz diye eğitimi batırdınız ve benim anlamadığım bu sene liselerin puanları neden arttı TEOG’un da zor olmasına rağmen, biz iyi bir liseye girip iyi eğitim alamayalım diye mi? Puanımın gayet iyi olmasına rağmen istediğim liseye yerleşemiyorum, nasıl bir sistem anlamıyorum. O kadar kişi isyan etmesine rağmen şu eğitim sistemini neden düzeltmiyorsunuz anlamadım. Öğrenciler robot öğrenciler cansız bir nesne onları istediğiniz gibi çalıştırabilirsiniz değil mi? Bu nasıl bir eğitim sistemi anlamıyorum gerçekten. Sizden iki ricam var: 1- Eğitim sistemine çeki-düzen verin. 2- Liselerin puanlarını düşürün lütfen.
    Artık dayanamıyorum gerçekten.

    1. Buse dedi ki:

      Cok katiliyorum batirdilar isi -,-

    2. ruveyda dedi ki:

      Ooo isyanlar başlamış bakiyom da

    3. Aposch dedi ki:

      Çok haklısın kardeşim

  18. ... dedi ki:

    Insanimiz bir konu bulmaya görsün kafası bu işlere basan basmayan herkes atliyor baliklama… herkesin bir fikri var eğitim seviyesi yerlerde milletimde… benim oğlum bu sene teog sınavına girdi . Son üç yılında hafta içi okul hafta sonu dersane etüt derken 3 yıl hiç haftasonu tatili olmadı. Bizde bu durumdan mutlu değiliz ama küçücük bu çocuklar yarış halindeler ve düzen böyle diye uyduk düzene… çıkmış şimdi sanki çocukların bir tatili Varmış ta onu ellerinden alıyorlar mış gibi yorum yapanlar var ya işte onlara gulsem mi , ağlasam mı ?bilemedim….

  19. Haber 2014'ün uydurma haberi dedi ki:

    İnsan haber içeriğine, tarihine bakar azcık dikkatli olun biraz. Diyor burda yok koyun gibi yetiştiriliyor çocuklar yok eğitim şöyle yok böyle e kapatesi olmayana ne yapsınlar (eğitimin iyi olduğunu düşünmüyorum ama burada yazanlar saçmalamış)

  20. ❌❌❌❌❌❌❌ dedi ki:

    2 gün okul 5 gün tatil daha mantıklı 😂😂😂

  21. Tolga Kaan FB KAYSERİ GTA SAN ANDREAS dedi ki:

    bide zaten müslümanız diyolar cuma gününü tatil yapsanıza yabancılarda nasıl pazar günü müydü cumartesimi ney bide bize bak laik devlet türkiyede hiç yakıştıramıyorum zaten eğitim sıfıra gelmiş ülkede ne biçim ülke güvenliksiz terör heryerde zaten bide eğitim de bok e türkiye suyun dibinde herhalde gelecekte çocuklar çok bilmekten kafası karışır karpuz gösterilir ROBOTLAR: BUNEY ÇOK BİLEN ROBOTA DÖNÜŞMEK ÜZERE SİGORTASI YANMIŞ BEYİNLİ ÇOCUK:KAVUN YOK YOK ACUR

  22. Tolga Kaan FB KAYSERİ GTA SAN ANDREAS dedi ki:

    bide son durum diye slk 6 gün olcak heyyyy ders saatleri zaten aşkın bok gibi öğleciler akşamın kaçı hele hele sabahçılar babadan bile erken kalkıyo bune yaaaa biz işe gidiyoz babam mı okula bazen karıştırıyom

  23. ümit ünal dedi ki:

    Bu eğitim sistemiyle robot gibi nesiller yetişiyor.. sosyallik insanlık hak getire. Bencil saygısız bir nesil. . Vebali ve sonucu çok ağır olacak ama iş işten geçecek… 7 gün yetmez 7.5 gün olsun.. okullarda saman yerine yonca fiğ dağıtılsın… verim artar.

  24. adasafdas dedi ki:

    Yahu burası müslüman bir ülke neden sadece Cuma günleri tatil olmuyor?

    1. Bilim dedi ki:

      Müslüman değil, laik bir ülke.

      1. nur dedi ki:

        Laik ulkenin seriatci cocuklariyz biz

      2. Adam eden adam dedi ki:

        Essegin cagasi begenmisen yurugit ingiltereye burasi müslüman ülke

  25. akıllı fikirli bayan dedi ki:

    e bide zorunlu yatılılık koyun okullara sıralara çarşaf serip yatalım bağlayın tasmamızıda koyun önümüze mamamızı ohh mis hatta derslerden geçemeyip okula gelmeyenleri falakaya yatırın .aman ha 7 gün olsun en iyisi biz insan değiliz çünkü hayvanız biz robotuz biz eşşeğiz biz hatta uyku zamanlarımızı 1 saate indirip ailelerimizle görüşmemizide sınırlandırmalısınız sonuçta eğitim bu değil mi ! yalnız bir şey söyliyeyim ! sizin farkında olmayıp gözardı ettiğiniz bir gerçek çocuklarda insan sen gibi siz gibi eğer bu kafayla giderseniz yani eğitim i köpek eğitimi gibi veriyorsunuzda havlamaya da başlarız yarın kim bilir okullar okul değil köpek kubesi mübarek

    1. Tolga Kaan FB KAYSERİ GTA SAN ANDREAS dedi ki:

      alkışlıyom valla hemde ayakta

  26. utku dedi ki:

    Allah yardımcımız olsun Allah bu milli eğitime akıl fikir versin eğer böyle olacaksa çocukların derse ilgisi kalmaz sonrada iyi öğrenci yetişmez ayrıca aile ve öğretmen baskısıda var bu işte bi gün tatil yapmak çok yanlış MEB sana sesleniyorum iyi bir vatandaş istiyorsan ve Vatanına ihanet istemiyorsan çocukları düzgün tetiştirmeye bak!

  27. efe burak dedi ki:

    Oha Yani oldu hiç tatil vermeyin yani ya meb de bi insanlara sorup soruşturup yapsa yine dicem yani oha

  28. sevcan dedi ki:

    bence bu bizim ülkemizin gelişmişlik duurmunu etkiliyor arkadaşlar her şeyi kendiniz için düşünmeyin örn: amerika gelişmiş bir ülke ve çok güçlü bir ülke bunları göz önünde bulundurarak cevap verin hem bizim içinde iyi olur böyle bişey şahsen ben isterim… :D

    1. Eren dedi ki:

      Çalışkanlık Aynı Zamanda Adaletsizliğide Getirir..
      Amerika Gerçekten Adaletsiz Bir Ülke
      Hemde Günde 12 Saat Dersten 6 Günde 72 Saat
      Ders Görmek Çok Yorar
      Ayrıca 24 Saat Tatil Hiçbir İşe Yaramaz Dinlenecekmisin Dersinemi Çalışacaksın Belli Değil

      1. .... dedi ki:

        ders dışında beynin de dinlenmeye ihtiyacı var öyle olrsa beyin ölür zaten bence..

  29. ilayda dedi ki:

    yaaa ne saçma allah allah ya böyle şey olurmu o zaman okulu bırakan çok olur o zaman ne çözüm getirecekler yaa:(

  30. Selocan dedi ki:

    arkadaşlar sakin. 2014 ün haberi bu. hatta üstte”04.08.2014” yazıyo gönderilen zamanda. okullar 5 gün kalıcak telaşa gerek yok. (şuan olduğumuz yıl da yazanlara) D:

    1. sanane dedi ki:

      ama 12 şubat 2016 salı yazıo nası olcak

      1. boşveerr ismimi dedi ki:

        hyr 04.08.2014 yazıyor

    2. abbx dedi ki:

      doğru söylüyorsun 04.08 2014 yazıyor

  31. kerem kenal dedi ki:

    yılda 6 gün daha iyi olurdu :) :)

    1. Gülay dedi ki:

      Aynen öyle en zekice fikir.Notlarım ne kadar iyi olursa olsun sonuçta tatilde lazım

  32. yağmur dedi ki:

    çok saçmalık bune ztn bn 5 gün boyunca o 2 günü bkliyorum okumktan soğuyorum resmn

  33. elif dedi ki:

    iyice sapıttılar yani😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂🎅🎅🎅🎅🎅

  34. elif dedi ki:

    iyice sapıttılar ha

  35. İsmail dedi ki:

    bole bişe olmaz. cunku biz tatil istiyoruz bence okul 6 gun olmasın genede siz bilirsiniz.

    1. eyyop dedi ki:

      bizim hafta sonu kursaları va 8 den 3 kadar böyle olsada bana bir şey farketmiyor ama bunlar da sapıtmış canımıza tak eti 4gün olmalı hatta haksızcılık 6gün olsun dmesi kolay tabi kolaysa onlr gitsin 6gün okula ve zaten tonlarca ödevimz var iyşala 6 gün olmaz amz iyalah 4 gün olur:D

  36. seda dedi ki:

    tek cumartesi de pazarda olsun tek şu sorumluluk hakkı gelsinde ben ve diğer sınıfta yani sınırda kalan tüm arkadaşlarım geçsinde ben daha bişey istemem lütfen

  37. nergis dedi ki:

    neden bu kadar tepki var ben de Azerbeycan’da ilkokuldan liseye kadar 6 gün okuduk okulda Allaha şükür ölmedik yaşıyoruz hala :) daha iyidir program daha rahat ve keyifli işleniyor kesinlikle olsa çok sevinirim

    1. mustafa dedi ki:

      git o zaman Azerbaycan’a mal tavuk

      1. Osman dedi ki:

        Azeri kardeşlerimizle düzgün konuş ağzının payını veririm.

  38. ali dedi ki:

    yemin ediyorum okulu bırakmak geliyor içimden.
    MEB öğrenci ve okul ilişkisinin içine ettin

  39. emre dedi ki:

    6 gun olursa kusura bakmayn ama yeter derim özel okula gidiyorum ve sabah 8 de gidip aksam 17.30 da evde oluyorum adalet nerede

  40. sude dedi ki:

    bence ço iyi arkadaşlaımıçok görebilir daha güzel olurdu

    1. arda dedi ki:

      Eminmisin? Bence bir kez daha düşün !

  41. elif dedi ki:

    bence saçma çünkü okullar 6gün olursa öğretmenin verdiği ödevleri sadece 1 Gün çalışabiliriz ve tatilimiz hiç olmaz.

    1. Kadir dedi ki:

      haklısınız size katılıyorum
      Ama birazcık olsun disiplinli oluruz

  42. mücahit dedi ki:

    bence de çok saçma 6 gün okul olursa eğitimin kalitesi ve başarı düşer meb’in bunu aklı selim bi şekilde düşünmesi lazım

  43. Galip dedi ki:

    Bu biraz saçma olur 1gunluk tatilde sadece odev ve hazırlık yaptığımızı düşünürsek geriye dinlenme adına birşey kalmaz

  44. burcu dedi ki:

    zaten 8 saat ders görüyoruz 6 gün nedir? insanız biz de bu kadar stres fazla

  45. selin dedi ki:

    BENCE 6 GÜN OLMASI OKADAR MANTIKLI DEĞİL.ÇÜNKÜ 5 GÜNKEN BİLE ÇOK YORULUYODUK ARTIK NE YAPACAĞIMIZI ŞAŞIRDIK.
    YANI MEB DİYE BİŞEY KALMADI

    1. muzaffer dedi ki:

      hayır sevgılını 6 gun okulda gormek ıstemıyomusun

  46. mustafa dedi ki:

    Hacer devletimiz her konudaiyi oldugu için mi doğuda pkk paçavrasına izin veriyolar yazıklat olsun sizin gibi kanı bozuklara kendinizi türk diye tanıtmayın çünkü türk olan vatanını satmaz

  47. Su dedi ki:

    Bence bu iyi birsey. cunku o bir haftalik surede arkadaslarimiza isiniriz ve bir yandan kaynasiriz. Yani bu yuzden iyi birsey bir de boyle dusunun arkadaslar :)

    1. selin dedi ki:

      5 GÜNDEDE KAYNAŞABİLİRSİN.

      1. aleyna dedi ki:

        Selin, arkadaş orda 9. sınıfların bir hafta erken başlayacak diye o bir haftada arkadaşlarına alışır diye düşünmüş olup söylemiş yani 6 günle ilgili bisey değil.

  48. hacer dedi ki:

    bence cok mantikli bu sisteme gecmekte gec bile kalindigini dusunuyorum devletimiz her konuda cok iyi fakat egitimde bi turlu duzenleme yapilamiyor bende ogrenciyim ve bircok ogrencide bu sistemden oturu oldukca magdur insallah hayirlisiyla sistem yerine oturtulur ve bu magduriyetlikte bi son bulur

  49. meryem nisa dedi ki:

    kendi adınıza göre konuşun

  50. samet dedi ki:

    Tebrikler Meb eğitim sistemi diye bir şey kalmadı şuan okuyan arkadaşlara çok üzülüyorum.

    1. ravha haso dedi ki:

      haklısın gardaş

    2. ravha haso dedi ki:

      bende katılıyorum sana

YORUM YAZ