Liselerde Devamsızlık Hakkı 10 Güne Düştü

Liselerde Devamsızlık Hakkı 10 Güne Düştü
  • 09.09.2013

Yeni Ortaöğretim Yönetmeliği ile liselerde devamsızlık hakkı tartışmanın odağına oturdu. Birçok gazete ve medya yayın organı yeni lise yönetmeliğinde dikkati daha çok devamsızlık süresinin 10 güne düşürülmesine çekti. Peki liselerde devamsızlık hakkının özürsüz olarak 10 gün olması ne gibi sonuçlar doğurur ?

yeni Ortaöğretim Yönetmeliğinin ilgili maddesine baktığımızda şu ibareler geçiyor.

“(7) Öğrencinin devamsızlık yaptığı süreye ilişkin özür belgesi veya yazılı veli beyanı, özür gününütakip eden en geç 5 iş günü içinde okul yönetimineverilir ve e-Okul sistemine işlenir. Zorunlu hallerde özür belgesinin teslim süresi okul yönetimince 20iş gününü aşmamak üzere uzatılabilir.”

(5) Devamsızlık süresi özürsüz 10 günü, toplamda45 günü aşan öğrenciler, ders puanları ne olursa olsun başarısız sayılır.

maddeleri yeni yönetmelikle gelmiştir.

Bir önceki yönetmelikte liselerde devamsızlık hakkı 20 gün özürlü, 20 gün özürsüz 5 gün de okul idarelerinin izin verme hakkı olmak üzere toplam 45 günü geçmemesi lazımdı.

Yeni yönetmelik ile özürsüz devamsızlık 10 güne indirilmiş görünse de ilgili maddeyi detaylı incelersek durumun aslında bu kadar vahim olmadığı görülecektir.

Örnek olarak, öğrenci 10 gün özürsüz devamsızlık yaptıktan sonra 11.gününde rapor alır ya da velisine söyleyerek velisi dilekçe verirse öğrenci özürlü devamsızlık yapmış sayılacak.

Veli beyanı esas alındığı için velinin bilgisi olduğu sürece 45 güne kadar devamsızlık yapan öğrenci sınıfta bırakılmayacak. Burada velinin kontrolü önemli hale gelmiştir.

Eski yönetmelikte ise öğrenci 20.günden itibaren rapor almadığı veya varsa geçerli bir özrü ispatlamadığı taktirde sınıfta kalıyordu.

Bu yeni yönetmelik ile ile sınav dönemlerinde öğrencilerin devamsızlık haklarını veli iznine göre kullanmaları mümkün olacak.

Son yıllarda son sınıf öğrencilerine veli dilekçesiyle izinli sayılma yönünde genelgelerle verilen devamsızlık hakkı yönetmelikle tüm öğrencilere verilmektedir.

Dolayısıyla, sizler de bir değerlendirme yaparsanız, bu yönetmelikte bırakın devamsızlığın sınırlandırmayı; aksine öğrenciye velinin izni doğrultusunda 45 güne kadar devamsızlık hakkı tanınmıştır. Bilhassa sınav dönemlerinde sadece velinin beyanı toplamda 45 günü aşmayacak şekilde izin alınabilecek. Öğrenciler önceden olduğu gibi rapor alma vs. derdiyle uğraşmadan sadece velinin bir dilekçesi ile kolayca izin alabileceklerdir.

Sizce Liselerde Devamsızlık Hakkı Mazeretsiz Olarak 10 Güne Düşürülmesi Doğru Bir Uygulama mı ? Yorumlarınızı Aşağıdan hemen Yazabilirsiniz.

Etiketler:

 

 

ZİYARETÇİ YORUMLARI
  1. Fırat dedi ki:

    Yaptığınız bu değişiklik sizin açınızdan bir şeyler teşkil ediyor olabilir ama bizim açımızdan baktıgınızda o kadar gereksiz ve boş oldugunu sözlerle izza edilemez.

    Öncelikle ben meslek lisesi ögrencisi olup haftada 46 saat ders görmekteyim özellikle 10 saat dersimin oldugu günlerde sayısal derslerın arka arkaya konulması (Kimya-Matematik-Fizik Okul idarecilerinin çok bilmişligi ile hazırlanan haftalık ders programı) bu gun ıcersınde gırdıgım o derslerde ogrendıklerım bıdakı derslerde unutmama yol açmakta ve hayliyle sıkılmaktayım bu adilmi degil ! peki bu konuda bize destek çıkmak herine ne yapıyorsunuz devamsızlıgımızı 10 gune sınırlıyarak bızı zorla okula yollatarak aldıgımız egıtımdende sogutuyorsunuz.

    Kaynaklardan okudugum kadarıyla ozursuz 10 gun ozurlu ıse 35 gun olabılıyormus (velı beyanı ile) bizi okulda çalısan veya calıstıgını zanneden hantal idareciler ile velilerimizi karsı karsıya getirmek hoş degil özellikle görev yaptıgı okulda akrabası bulunan mudur ve mudur yardımcılarının yaptıgı devamsızlık gırmeme kıyagı ıse bıze ıyıce cıleden cıkartıyor sayfanızda etkınlıklere baktıgımızda 23 nısan ıle ılgılı bı etkınlık gırılmemıs sımdı soruyorum sıze masa basında oturup devamsızlık dusurmek veya etkınlık hazırlamakmı zor yada sabah 8 aksam 5.30 cıvarında okuldan cıkıp (neredeyse askarı ucreet calısan ıscı gıbı) kultur ve bolum dersı alan okulda canı cıkan esya tasıyan bı ogrencı olmakmı zor !! sızden tek bır sey ıstıyoruz bızım ıcın cabalamayı dusunurken bıraz objectıf olun empatı kurun ben onların yerınde olsam sıkılırmıydım dıye. Daha yazacak ve beyan edecek cok seyım var (aynı gune 3 sınavın sıgdırılmasına degınmıycem bıle) fakat gene yapacagınız tembellıgı tahmın edıp yazdıklarımızı okumak yerıne mausunuz orta clıck’ını suruklıyerek gececegınıze emınım degerlı hıssedılmemız ıcın ne yapmamız gerekıyor ?

  2. Gülay dedi ki:

    ORTALAMAM 82 OLDUĞU HALDE BANA DEVAMSIZLIĞIMIN 10.5 GÜN OLDUĞUNU SÖYLEYİP SADECE ONUR BELGESİ VERDİLER TEŞEKKÜR BELGESİ VERMEDİLER BEN BİR YANLIŞLIK OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM YADA EĞER BEN YANLIŞSAM YARDIMCI OLURMUSUNUZ LÜTFENNN…

  3. mustafa dedi ki:

    10 gün olunca kalıyozmu sınıfta

  4. serafettin dedi ki:

    benim çocugum görme engelli zaten okulda itilip kakılıyor biz evde motive etmeye çalışıyoruz birde devamsızlık problemi bu yönetmelikleri hazırlayanlar nerde yaşıyor hangi akla hizmet çoluk çocukları varmı gitsinler cezaevi müdürlüğü yapsınlar ya şimdi birşeyler yazacam moralim bozulacak ben 26 yıldır ünüversite öğrencisinin içindeyim öğrenci piskolejisini iyi biliri öğrencilerin geleceğini karartan çok bürokrat gördüm.

  5. Arif dedi ki:

    Sonra neden Türkiye gelişmiyor el insaf okul artık hapisane amerika rusya Çin neden bunlarda böyle bir şey yok

    1. serafettin dedi ki:

      öğrenci velisiyim bu uygulama öğrencilere kötü etkilemekte tam öğrencilerin ergen dönemindemoral motivasyon bozma başka bi işe yaramaz veli okula gidip bilgi veriyor dilekce yazıyor ama yöneticiler zamanında işlemiyor artı öğrenciye veliye yardımcı olacağı yerde tanrının kırpacı gibi kullanıyor sanki öğrenciler potansiyel suçlu milli eğitimin uygulaması denilip işin içinden çıkılıyor git hangi taş katıysa başını vur mantığı uygulama salakca .

  6. fatih şanlıdağ dedi ki:

    eğer zenğinsen ankarada dayın varsa torpillisin ne okulda kalma nede devamsızlık gibi bir sikıntın yok ama hele fakirsen arkan yoksa yandın benim çocuğum sakin içine kapanı ses etmiyor diye 49.90 la sınıfta bırakıldı oysa kanaat notu vererek geçe bilirdi kal
    dı buyılda derse iki dakika geçkalmadan tam gün yazarak on günü doldurmuşlar okuldan atılırsa kime havaledeyim zaten çocuklara egitim vermiyorlar birde bumu çiktı bende eğitimcilerden şikyetçiyim cocukları çalıştırmıyorlar sonrada sınıfta bırakıyorlar el tayyip diyorum sınıfta kalmayoktu hani ilköretimde haklarımızı helal etmiyoruz kendi çocuklarıda böyle olsunnnnnnnnnnnnnnn

  7. buse dedi ki:

    allah her şeyi yukarıda görüyor uğraşacak bişey bulamadıız lise devamsızlıklarına mı taktınızzzzzzzz yeterrrrr .Küçükken kurduğumuz hayyallerin hepsini yok ettiniz hepinizi allaha havale ediyorum…

  8. emni özer dedi ki:

    he birde yazdıklarımızı hemen paylaşmeyın önce denetlen

  9. emni özer dedi ki:

    bence ögrencilerin haricinde birazda veliler itiraz etmeli bu kurala sanki örenci deyilde askerlik yapıyor bu çocuklar

  10. emre dedi ki:

    ne kadar saçma bir sistem 20 gün bize zor yetiyordu dalgamı geçiyorsunuz yha

    1. emni özer dedi ki:

      benc şunu sormak istiyorum benim kardeşim 10 gün okula gidemedi ve okul müdürü biz velisi olarak yanına gitmemize ragmen ben birşey yapamam bu sene sınıfta kalacak diyor sizce henüz lise bire yeni başlamış bir örencide ne okuma hevesi kalır ve bu nasıl bir zihniyetir yok on gün gelmedin busene sınıfta kaldın taktiri size bırakıyorum

  11. mehmet dedi ki:

    8 ay içinde 10 gün devamsızlıkmı olur. resmen kantin biraz daha kazansın diye yapıyorlar çünkü kantin müdüre para yediriyor ama olan bizlere oluyor . birçok arkadasım sınıfta kaldı 8 ders saati ve 10 gün devamsızlık bari okullara lojman yapında eve gitmeyelim

  12. sakarya serdivan lisesi 3. Sınıf öğrencisi dedi ki:

    devamsızlık 5 günemi düştü öyle diyorlar benim müdürüm 5 gün diyor öylemi bide ilk 2 hafta yoklamalar alınıyormu ben

  13. merve dedi ki:

    ya benim şuan 34 rapor hakkım okulumun da katıldıgı konser etkinliğimizden dolayı akşam geç döndüm ve uyuya kaldım rapor hakkım 35 olcak normal devmsızlıgm 9 buçuk kalıyormuyum ben anlamadım ama okulunda izinli yapması gerekirdi bu durum da ama okulun resmi konseri degil dye yapmadılar

  14. zeynep celik dedi ki:

    Bir donemde mi 10 gun devamsizlik hakki var

    1. doqan özpolat dedi ki:

      hayır ikki dönemin teplamı 10 gün olursa kalırsın

  15. Anonim dedi ki:

    Bir donemde mi 10 gun devamsizlik hakki var

  16. doqan özpolat dedi ki:

    arkadaşlar ben lise 2 ögrencisiyim ilk dönem bitti ikinci döenm yeni başladı 8 gün devamsızlıgım war başka okula nakil olsam devamsızlıgım silinirmi

  17. zWhisNéWodKa dedi ki:

    Sayın MEB Amacın nedir? Zaten önümüze bir sürü engel koyuyorsun bide bunu saldın başımıza …

  18. magdur dedi ki:

    Su an sinifta kaliyorum gibi bi sey 9 bucuk gun devamsizligim var. Ve bunun daha ikinci donemi var. Okuldan sogutmaya birebirsiniz.

  19. hayrettin gun dedi ki:

    Bn kaza yaptim ve ozurlu devamsizligim 34 gun oldu mecburen araada normal dewamsizlik yaptim ( velimin izni dahilinde) su anda doktora gitmeye korkuyorum cunki cok hastayim napicagimi gercekten bilmiyorum ve bu konuda meb kiniyorum ( bir zamanlar sizlerde ogrenciydiniz . . . )

  20. Denizz dedi ki:

    Özürsüz devamsızlık 10 gün tamam da eskiden sadece son sınıflara tanınan veli izniyle devamsızlık hakkı bütün lise öğrencilerine tanındı. Bu açıdan çalışkan öğrenci için eskisine göre çok iyi bir şey, çünkü devlet okulları malum ders içeriği kötü. Evde kalıp konu anlatımlı kitaptan çalışan ve test çözen öğrenci zamanını kesinlikle okula gitmekten daha iyi değerlendirmiş olur.

  21. Eyüp Tunç dedi ki:

    Böyle bi saçmalık olmaz.Öğrenciyle dalgamı geçiyorlar.
    Her sene farklı bişeyler.Öğrencinin yarış atından bir farkı kalmadı.

  22. kübra dedi ki:

    bn 12.ci sınıfım bu uygulama hiç iii olmadı bizim 10 günü aşıyo bile

  23. ahmet dedi ki:

    arkadaşlar protestomu yapalım bunların amacı ne

  24. burak dedi ki:

    ulan ulan bn işletmeye gidiyom 3 gün zaten deli oldum piskolojim bozuldı devamsızlık 20 günü aşar diyorken 10 güne indi bu yıl türkiyenin en çok sınıf tekrarı olan yılı olcak

  25. Saçmalığı düzeltin dedi ki:

    Burdan WEB e sesleniyorum yeter yha başka derdiniz yeter sizden çektiğimiz 20 gün zor yetiyodu şimdi 10 gün saçmalığı çıktı sizin yüzünüzden okumayacam kendiniz gibi saçma şeyler çıkarıyosunuz

  26. dragon dedi ki:

    ya ben o günü arkadaşlarımla takılarak geçirmek istiyorsan annem izin verecekmi 10 gün kaçma kime yeter hem 2 gün arka arkaya yaparsak disipline gidiyormuşuz

  27. murat dedi ki:

    sizin yüzünüzden okulu bırakacam am kafalı

  28. murat dedi ki:

    meb yetkilileri lütfen düzeltin eski hali çok iyi…

  29. murat dedi ki:

    20 gün devamsızlıkla büssürü sınıfta kalan arkadaşlarım var şimdi hepsi kalır anasını satıyım…bende dahil buna

    1. hsn dedi ki:

      başkan bunların amacı okuyan nufusu düşürmek..

  30. murat dedi ki:

    böyle soytarılık olurmu ya..20 gün zor yetiyo bana.

  31. korkusuz dedi ki:

    türkide ögrenciler düşünen yok kıme sordunuz haksızlık

  32. Ahmet dedi ki:

    Yakinda gec kalanida atarlar artik :/

  33. aziz dedi ki:

    saçma saçma saçma

  34. aziz dedi ki:

    Benim bir sorum olacaktı şimdi veli beyanı olduğunda okula gitmeye biliyoruz anladım pekı rapor aldığımızdada özürlü olarak mı geçiyor e-okula lütfen cevap bekliyorum teşekkürler

    1. hsn dedi ki:

      devamsızlık 10 gün ya sen 11 gün devamsızlık yapıpta sınıfta kalırsan velin gidip onu düzeltirebilir velinin beyanı rapor olarak geçiyo

  35. kadircan dedi ki:

    Sayın MEB yetkililerine sesleniyorum lütfen köylü cocuklarini düsünün onca isin arasinda 10 gn devamszlik az

  36. irem dedi ki:

    Hadi devamsızlık 10 güne düştü geçme notu 50 oldu mk yaa

  37. kadir dedi ki:

    NE iyisi kardeşim yha ögrenci hiçmi sıkılıp arkadaslarıyla felekten bı gun calmıcak cok sacma 20 gunu zor denk getırıyoruz zaten egr bu uygulama duzelmesse okulun yuzde 90 ı ya sınıfta kalır yaada egıtım hayatı sona erer cok gereksız bır uygulama 1 sene boyunca sadece 10 gun hakkımız olcak bu bızı okuldan daha cok sogutur bence hayatımızla oynamanıza hakkınız yok . . .

  38. FATOŞ dedi ki:

    Okulların açılmasına 6 gün var şimdiden üzülüyorum ne yapcaz biz ya nerdeyse ağlıcam ya bütün okul hüzünle geçiricez of ya lütfen eski 20 güne dönsün lütfen lütfen lütfen :(

  39. FATOŞ dedi ki:

    Sayın MEB yetkilileri lütfen durumu düzeltin kocaman bir yılda 10 gün devamsızlık hakkı nedir ki ? ögrencileri bu sıkıntıdan kurtarın okuldan daha çok uzaklaşmasnı saglıyosunuz lütfen ya nolur 20 ye dönsün yoksa sınıfta kalan ögrencileri eğitim hayatından da men etmiş olursunuz lütfen büyük bir ısrar la sizlerden rica ediyorum sesimizi duyun :( :(

  40. Harun dedi ki:

    Bu nasıl bi zihniyet yaa 20 gün bize yetmiyorken 10 günle mi sınıfta kalmamaya çalışalım. Anladım ülkede okuyan nüfusu azaltmaya çalışıyor bu meb:-(

  41. sago kaf kef dedi ki:

    neden hep bu ülkenin durumunu eğitimden kötüleştiriyolar eğitimi iyi denetlemezseler son bir demet aydın insan hergün eğitimi büyük yerlerden değiştirirler bir bina yapıp onu yıkaya benzer onun yerine binanın kusurlu yerleri telafi edilmeli fakat değişiklik olsun diye yapılan değişikliğin sebebi sırf gevşekliktir bide bu sınav sistemlerinde yapılan yapılmış işler gibi neden hep saçma iş

  42. meliha dedi ki:

    bence çok güzel bir uygulama olmuş elinize sağlık tşk edrm böylelikle öğrenciler okuldan kaçamazlar ne kdr az olursa o kdr güzel olur bence…

    1. irem dedi ki:

      neresi güzel be

    2. zWhisNéWodKa dedi ki:

      sana klozetin kapağını kaldırıpta işemeni öğretmeden önce kaç yıl klozetin kapağına işedin sen?

  43. Esra dedi ki:

    10 gün devamsızlık ne ya meb çoğumuzun sınıfta kalarak öğrenci sayısını düşürmelerinde yardımcı olmamızı mı istiyor ? evlilik izni, 3 çocuk zorunlaması ,devamsızlık hakkımızı azaltarak okuldan atılma riskiyle gidip evlenelelim o zaman :bu resmen okulu bırakmayı düşünen kişileri desteklemek oluyor

  44. sezer dedi ki:

    çok güzel bir uygulama ben katılıyorum öğrenciler bu durumda okulu kazanmaya çalışır

  45. Beyza Tekin dedi ki:

    Sayın MEB yetkililerine sesleniyorum lütfen bu saçmalığı düzeltin, koca bir yılda 10 gündür nedir ya, lütfen arkadaşlar bir şeyler yapalım sesimizi duyuralım, dalga mı geçiyor bunlar, sınıfta mı kalalım yani :(

    1. kadircan dedi ki:

      zaten 20 gn devamsizlikta bile onca kalan insan vrdı

YORUM YAZ