Dershane Fiyatları 2015 2016 Ne Kadar

1 Eylül 2015’te kapatılacak olan dershaneler son vurgunlarını yaptı. Fiyatlarına yüzde 20’ye varan zam yapan dershaneler, telefonla fiyat bilgisi vermediği gibi, her veliye de farklı rakam söylüyor. Dershane Fiyatları Ne Kadar açıklandı. 

Dershaneler velileri yine şaşkına çevirdi. Yıllık 6 milyar lirayı bulan cirolarıyla veliyi soyup soğana çeviren dershaneler, yeni eğitim-öğretim dönemifiyatlarına da fahiş zamlar uyguladı. Dershanelerin enflasyonun 2 katı, yüzde 20‘ye varan oranlarda yaptığı zamlar, ‘kapanmadan önceki son vurgun’ olarak yorumlandı. Meclis‘ten geçen yasaya göre; dershaneler 1 Eylül 2015 tarihine kadar faaliyetlerini sürdürebilecek. Son eğitimöğretim senelerini geçiren dershaneler, bunu fırsata çevirmek için yüzde 20’ye varan oranlarda zam yaptı. Telefonla arayana fiyat vermeyen dershaneler, her veliye farklı rakam söyleyerek de tepki çekiyor. Şeffaf olmayan fiyatları ile dershaneler, kime ne tutturursak mantığı ile hareket ediyor. Dershanelerin fiyat bilmecesi bununla da bitmiyor; semtten semte farklı ücretler talep ediliyor. Türk Eğitim Derneği Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu, eğitimin fırsatçılık haline dönüşmesinin etik ve ahlaki olmadığını belirterek, “Fahiş zamlar yapılmamalı. Dershanelerde ve bazı özel okullarda her sene aynı şeyi yaşıyoruz. Zamlar enflasyon oranında olmalı” dedi. Pehlivanoğlu, “Veliler, kendilerini velinimet olarak gören dershanelere çocuklarını vermemeli” şeklinde konuştu. Dershane Fiyatları 2016 2017 ücreti ..

30 bin liraya dershane var

Dershane ücretleri illere, hatta semtlere göre farklılık gösteriyor. Öğrencilerin sınıfları yükseldikçe, dershaneye ödenen meblağlar da artıyor. En yüksek dershane parası üniversiteye hazırlananlar için isteniyor. Anadolu’da yıllık 2 bin liraya dershane eğitimi verilirken, İstanbul’da bu rakam 30 bin liraya kadar çıkabiliyor. İstanbul’da geçen yıl üniversiteye hazırlananlardan ortalama 10 bin lira istenirken, bu para 12 bin liraya çıktı.

ÖZLEM KAMER TERCANLI

 

45 yorum

  1. Dershane fiyatları çok pahalı dershane ücretlerini biraz daha uygun yapmaları lazım
    Zaten eğitim sisitemi bozuk bunu kimse inkar edemez her okulun aldığı eğitim bir değil dershaneyle eksikliklerimizi tamamlıyoruz
    Diyorum ya biraz daha uygun yapsalar herkes gitse ne güzel olur bugünde 19 mayıs gençlik ve spor Bayram’ı işte ben bir genç olarak temennimi dile getirdim
    Biliyorum inanmak başarmanın yarısı iş sende bitiyor ama destek gerekiyor herkes bir değil herkes aynı değil….

  2. Bugun görüşmeye gittim final’e 10.000 lira istediklerini duyunca çok şaşırdım. Sonra XXX denen ilk kez duyduğum bir dersaneye gittim fiyat için 6000 dedi ama o kadar kötüler ki bizimle ilgilenen personel hep açık verdi. Şöyle ki ‘Bizim amacımız Türkiye 1.si çıkartmak’ yahu tamam çıkar da tek hedefi bu olan dershane 1. potansiyeline sahip olan çocuklara yönelicek bizim gibi 20.000 10.000 kasan insanları sallamaz bunlar bugun bi çok dershaneye gittim ama finale gitmeye karar verdim kötü ucuz eğitimdense biraz pahalıya güzel butik okumak daha cazip (maddi durumum iyi değil kıt kanaat ödeyeceğiz)

  3. Muhasebe ogrencisiyim 11.sinif ve bizde cografya fizik kimya biyoloji gibi dersler yok ve matematik 2ders var.Universte sinavinda bu kisimlari bosmu birakicaz tabiki hayir dershaneye yazilalim dedik ve istedikleri fiyattan sonra soka dondum okulun kendi kursuda bu dersleri vermiyor ben simdi ne yapayim zaten zor bi sinav ve bu dersleri alamiyoruz!!

  4. Eğitimde büyük bir deprem oldu TÜRKİYE CUMHURİYETİ eğitim sitemi çöktü Çocuklarımız ne yapacağını şaşırdı Milli ğitim öğretmenleri bile sınav müfredata uygun değil deyip devlet okulunda okumayın gidin özel okula diyorsa bi işte bir gariplik var parelel ile birlikte öğrenci velilerini söğüşlemeyi planlayan zihniyet 17-25 aralık la bu planı yürütemedi Allah yardımcımız olsun

  5. Dershanelerin kapatılması her şekilde durumu iyi olmayanlara vurgun vuracak. Zengin aileler özel ders aldırtır, özel okula yollar her şekilde işini görür. Ekonomik geliri belirleyen okuma düzeyini, yine ekonomik gelir belirliyor. Bu devirdaimin kurbanları öğrenciler oluyor.

  6. Agari ücretle çalışan biri nasıl çocuklarını dersahne göndersin.zengin -fakir farkı şu 10 senede o kadar aradaki fark acıldı ki bugün 2bin tl maaşın olsa gine mümkün değil .
    Zenginler en iyi okullar da okutur yurd dışında okutur.onların cocukları akıllı olmazsa bile
    Parala akıllı oluyorlar.
    Allah inşallah bu düzeni Düzeltir de herkes Eşit
    Okuma şansı olur.?

  7. Bu dershaneler neden uçtu böyle millet mejbur ve her an kapana bilir kapanmadan bi vurgun yapmak istiyolar bu vurgun yüzünden çoğu insan dershaneye gidemicek okuyamicak okul hayatı bitecek okulun verdigi bilgiler ile hic bisi yapilmiyor bazilari cocuklarini okutmak icin caniyla baş edip çalışıyolar ki cocuklarini okutabilsinler bu yapilan yeni yasa çok yanlış

  8. Maddi geliri yüksek olanlar zaten her ders için özel hoca tutar. Maddi geliri düşük olanlar ise çocuklarını kırk kanaat dershaneye gönderir. Düzgün bir eğitim sistemi var da aileler keyfi yere mi dershanelere para yatırıyor? Şunu da söyleyeyim, dershaneler aynı faaliyetlerine devam edecek arkadaşlar, sadece “dershane” ibaresi kalkacak ve okullarda olduğu gibi MEB’e bağlı olacak. Teferruat da buna göre belirlenecek. Bir yasa çıkıyor ama sağı solu açık dolu. Rahat olun eğitim hakkımızı elimizden kimse alamaz.

  9. Yorum yapanlar dershane sahibi yada dershanede çalışan sanki… Ne savunuyorsunuz kardeşim.. Adam haber yapmış fiyatların düşmesini sağlıyor.. Bu oturmuş 2500TL lik kaç telefon satıldı onu araştır diyor… Neyin kafası bu yahu… Oturup eğitim sistemini eleşti,rseniz hadi neyse de.. Fiyatı az bulduysan sen git 10bin TL ver emre can… İyi misin? Neyin kafası sendeki?

  10. bu haberi yapan arkadaşdan bir ricam olacak acaba bu 2500 tl lik telefonlar varya işte bunlar türkiyede yılda kaç adet satılıyor bu telefondan alanların gelir durumu nedir,tahsil durumları nedir bu rakamları açıklayabilirmi .

  11. abi sen bu araştırmayı hangi kafayla ve hangi ülkede yaptın? dershane fiyatları anadoluda 2 ila 4 bin tl istanbul da 4 ila 6 bin tl.ayıp ama bu haberiniz iftiraya giriyor iftira atan da iftira bulur.

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.