2013 YGS Yorumları – Sorular Nasıldı 24 Mart

2013 YGS Yorumları – Sorular Nasıldı 24 Mart
  • 24.03.2013

2013 YGS sona erdi. 24 Mart 2013 YGS sınav soruları nasıldı ? Sınav soruları zor muydu kolay mıydı ? 2013 YGS soruları hakkında yorumlar ve uzman görüşleri bu sayfada.

2013 YGS Sona Erdi Adaylar Sınavdan Çıktı 

2013 YGS’den çıkan adaylara sorduğumuzda genel olarak Matematik sorularında zorlandıklarını ifade ettiler. Kimi adaylarda Türkçe sorularının uzunluğundan şikayet etti. 2013 YGS yorumlarını bu sayfada derliyoruz.

ygseokul

Uzunca bir maratonun ilk ayağı olan YGS bugün 24 Mart 2013 Pazar günü sona erdi. 2013 YGS soruları nasıldı, YGS soruları zormuydu kolaymıydı bu sayfada 2013 YGS’nin değerlendirmesi yer alacak.

Sizce 2013 YGS Soruları Nasıldı Zor muydu Kolay mıydı ? Aşağıdan Yorumlarınızı Hemen Yazabilirsiniz …

 

 

ZİYARETÇİ YORUMLARI
  1. duygu dedi ki:

    merhaba ek puanlı sıralamam 32000 fakat geçen sene en son 28400 le kapatan üniversite var gelme ihtimali nedir okul öncesi öğretmenliğinin yeni açılan yerlerde olduğu için sıralamalar düşer mi ?

  2. deniz dedi ki:

    arkadaşlar bişey sorucam iki yıllk önlisans tercih yapıcam ygsye grdim lyslere grmicem iki yıllık bölümler ygs puanları ile alıyor dimi lyseye girmem gereklimydi

  3. KeyFo dedi ki:

    Denemelerimde felsefe ful olurken, sınavda sıfır yapmam bana büyük bir hayal kırıklığı yaşattırdı.. Cevapladığım şıkların doğru olmasından emin olduğum kadar hiç bir şeyden emin değilken hem de.. “ÖSYM” biraz felsefe okusa saçmalamayı bırakır belki…

  4. mesut dedi ki:

    ben-YGS-SINAVINA-GIRDIM-BU-YIL-SAYISALDAN-YANI-YGS1-PUANIM188-GELDİ-LYS-SINAVIANA-GIRICEM-BANAMF4TEN-BARAJ-LAZIM-OZELE-GIDECEM-BARAJ-ZORMU-LYS-BARAKI-BILGILENDIRIRSENIZ-SEVINIRIM…

  5. büşra dedi ki:

    seneye dershaneler kalkacak diyorlar o zaman nasıl hazırlanıcam barajı geçtim ama lys de istediğim bir mesleği okumak istemiyorum.

  6. aysenur dedi ki:

    okadar çalışmama rağmen bütün emeklerim boşa çıktı sınav zor gibi görünmesede aslında zordu gerçekten kafa bulandırıcı sorular vardı ve sayelernde de başaramadım :S bi senem boşa gtti ne dym böyle olcağnı hiç düşünmüyodum….

    1. Öğrenci dedi ki:

      Geçen sene aynı şeyleri yaşadım bi sene daha çalışmanı öneririm hedefin için.

  7. buse dedi ki:

    geçen yıla göre zor bir sınavdı :(( inşallah puanlar düşer bu sene :((

    1. Öğrenci dedi ki:

      Puanlara takılmayın arkadaşlar başarı sırası önemli.

  8. mehmet dedi ki:

    bence türkçe geçen seneden daha zordu çünkü bilgi ağırlıklı ve yoğun paragraflardı.. sosyal sadece tarih yaptım normaldi.. fen normaldi.. ama bence matematik gerçekten bu sene 0 çekme rekoru kırabilir .. çok zor görünmüyordu ama gerçekten beyni sulandıran sorulardı..

  9. doktor jack dedi ki:

    ösym’nin amacı belli. Dğsk soru tipleryle akıl bulandrmak… Ben tıp2 oğrncsym..
    Hatrlarsanz, 2010 ygsde 3 farklı ve yepyenı soru ckmştı. Coğrafyada kanal, matta mantık, ve kmyada bilm adamı… Amaç belli şaşırtmak. Önemlı olan o an karar verıp doğru yapmak. Bakn arkdşlar sınavdan cktktan snra ‘ay kolaydı.. Ay cok zordu.. Bence bastti..’ bu lafları cok duyarsnz. Önemlı olan o an ne yaptğndr. Yoksa o soruları töder trkye genlı snavnda sorsa herkes daha iyi yapar. Ösym drekt blgyı ölçmez. Çeldrir. Dğer yorumlarda da yazdm. 34bin ygs2 alan arkadsm suan tıpta. Hayl dğl bunlar. Lysde kmya ve bıoya full endexlı grin. Bosvern milleti… Yapacğnza yemin edn. Bioyu esen ve femden brlıkte çalşn… Ama önce inanın.. Sorusu olan varsa beklerm..

    1. mediha dedi ki:

      daktır jack bey. sizce hem tıp hem öss braz fazla stres yaratmyor mu

      1. doktor jack dedi ki:

        yo asla. Ygsde istenlen, hdflenen puanı almamayı ben buyuk bi oranda strese bağlyrum. Ondan dolayı gryrum.

    2. zeynep dedi ki:

      Tıpta okuduğunu söylemişsin, bu yüzden sana bi şey danışmak istiyorum. Bende bu yıl ygs ye girdim ve tıp istiyorum, büyük ihtimalle bu yıl tıp olmayacak (istanbulda istiyorum da) ama fizik tedavi, diyetisyen, eczacılık gibi bi kaç tane istediğim şeyler tutuyo. Sence bi sene daha sınava hazırlanıp tıpa mı gitmeliyim yoksa bu sene fizik tedavi ve rehabilitasyona mı gitmeliyim? Açıkçası ben tıpı daha çok istiyorum ama okuması zor old. için biraz düşünceliyim. (Bu arada ben okula 1 yıl erken başladım, yani şuan 96 lıyım, eğer bi sene daha hazırlanırsam sene kaybım olmayacak). Eğer cevaplarsan çok sevinirim :))

      1. MF4 dedi ki:

        Ben 2. sene hazırlanan biri olarak hedefine gitmeni öneririm ama 1 seneyi göze alabilirsen çünkü eğlenceli bir iş değil okuması zor yerine başarabilirim okurum dersen daha güzel olur sevmeyen biri bile okurken seven biri ,çok isteyen biri daha rahat okur ygs niz nasıl ?

      2. doktor jack dedi ki:

        zeynep,şöyle diyim sana, tıp okuması zor evet ama ftr ile kıyaslanmaz. cok fark var. eğer o potansiyeli kendinde görüyosan 1 yıl hatta 2 yıl ver tıp için..avantajını, sana vereceği geleceği cok sonra anlarsın. suan pek de bi alternatif yok türkiyede meslek konusunda. belki mimarlık, diş ve inşaat muh. yani eğer istikrarlıyrsan tıpa oyna. değlsen ftr uygun. hem 4 yıl hem kolay..

    3. bülebtxxx dedi ki:

      doktor jack bey peki matemetik konusunda bu ösym sorularını nakavt etmek için ne önerirsiniz?

  10. mesudiye dedi ki:

    türkçe 35 4
    mat 39 1
    fen 36 3
    sos 24 6

    kimse sınav için kolay demesin , haa cok zor da demesin o ayrı konu .. , ancak ÖSYS için % 30 luk etkisi oldugu düşünülürse , asıl sınavın 2 bucuk ay sonra oldugunu düsünüyorum

  11. ayse dedi ki:

    ya bence de zordu ama türkiye geneli zormuş yorumlardan öyle anlaşılıyor herkes kötü yaptıysa demek ki puanlar düşük gelmeyecek ve üniversite puanlarıdüşecek benim sosyal berbattı türkçe 37 50 sosyal 32,50 matematik 28 acaba kaç puan gelir tmciyim ama umutluyum geçen yıl lysye çalışan gitti ygs baraj sınavı gibiydi pek bir etkisi yokt oturup lys çalışalım bence

  12. Armagan dedi ki:

    Bu yorumlari okuyunca kayitsiz kalamadim. Bu bir gercek son 3 senenin en kolay sinaviydi.Evet bende kotu yaptim ama sizin gibi kotu yaptim diye kendim disinda herkesi suclamiyorum. Sinavdan ciktigimda full bekliyordum matematigi feni felan ama gelmedi 96 netim cikti ha oda heyecandan kaydirmadiysak bende sizin gibi yaptim heyeani oturdum oyle denemelerde 130 civari yapardim hep ama yapamadik olmadi niye suc bizim sinav cok kolaydi herkes niye laga luga yapmaya calisiyor anlamiyorum . Ama turkce sorulari keske uzun olsaydida anlasaydik kisa olunca hic bisey anlamadik yorum yapildiginda hersey cikiyordu cevaplarin hepside dogru geliyordu anlamiyorum hala amclari ne?

  13. ela dedi ki:

    türkçe sorularını 20 dakikada bitirmek zorunda kaldım feni zor yetişritdim matematik soruları türkçe sorusu gibiydi. o uzun paragraflı sorular ilk sınav için çok zordu. yani insan ygs böyle ise lys nasıl olur diye düşündükçe korkuyor. artık ösym’nin yeni soru tipi denemek isterken bir kez daha düşünmelerini istiyorum. bu soru yaratıcılıklarını problemlerde göstermek kolay , neden üslü sayılarda veya rasyonel sayılarda bu kadar yaratıcı olamıyorlar çok merak ettim doğrusu. gençlerin hayatlarıyla psikolojileriyle bu kadar oynanmaz. Ey Ösym ! güvenlik önlemlerine verdiğin özeni sorulara da ver ve matematik sorularını o stresle bir dakikada çözebilecek hale getir.

  14. ersen dedi ki:

    kimse kolaydi diyip birbirini kandırmasın arkadaşlar ben bile üniversite 3.sınıf olmama ragmen bu sınavda zorlandım. sınav kolay gibiydi ama çok zaman alıcı ve çeldiriciydi şıklar. ben puanların düşecegini düşünüyorum. üniversite bölüm ve puanlarla ilgili bilgi almak isteyenler 541 921 18 31 mesaj atabilirler. Allaha emanet olun

    1. BAHTİYAR dedi ki:

      üni . 3. sınıf olman seni prof. mu yapıyo anlamadım. kardeşm başka işin gücün yok mu numara bırakmışsın hem puanlar da yükselecek , kimseyi boşu na ümitlendirme. ne adamlar var ya kim bilir ne halt okuyosun . Allah a emanet ol

  15. Misafir dedi ki:

    Türkçe zordu cidden. Hızlı okumaya yönelikti geçen sene ama bu sene okuduğunu anlamaya yönelik sormuşlar yani çoğu kişinin zorlanacağı şekildeydi… Ales tarzı sorular vardı.
    Matematik bildiğin ales tarzıydı yani lisans mı yapıcaz yüksek lisans mı belli değil…
    Fen geçen senelerle aynıydı ama biyoloji de şaşırtmalar vardı. Arkadaşa katılıyorum kimya değil de bileşikler yazsalarmış alana daha mantıklı olurdu.
    Sosyale bakmadım. :)
    Sonuç olarak sınav geçen senelere göre zordu ösym genelde çalışmaya yönelik sorular sorardı yani düzenli çalışcaksın, kazancaksın gibi. Ama bu sene 18 yasındaki birisine yeterli eğitimi bile vermeden ales tarzı sorduysa ne kadar çalışırsan çalış kafa basmıyosa yapamazsın demiş.
    Neyse sınav kötü geçti diye üzülmeyin sıralamanız değişmicek nasılsa.

  16. berke dedi ki:

    mutlu ol ösym bende dahil olmak üzere yine binlerce hatta milyonlarca gencin hayalleriyle oynadığın emeğimiz emanetinizmiş sınavda kalemdeki o yazıyı her gördüğüm de siz bizle dalga mı geçiyorsunuz dedim derslerin zorluklarına gelince türkçe geçen yıla nazaran kısa olmasına rağmen anlam yoğunluğu çok fazlaydı matematik küfür hakaret ve edep dışı kelimeler içeren yorumlar onaylanmaz diye yorum yapamıyorum fen orta seviyede diyebilirim ama ygs den çok lysye kaymışlar sosyalde tarih de birkaç tane bilgi sorusu dışında yapılabilirdi(sayısalcıyım) coğrafyaya bakamadım felsefe ortanın biraz üstü gibi geldi din ise dinden imandan çıkardı adamı dershanede 110 netten aşağıya düşmeyen ben 90 net yaparsam sevineceğim diyorum seneye tekrar girecem büyük ihtimalle ve ygs adına piyasada satılan hiçbir kaynak kitabı almayı düşünmüyorum ales çözecem. Allah hepimizin yardımcısı olsun

    1. al birin i vur ötekine dedi ki:

      gecen sene binbir zorlukla üstesinden gelmek için çalıstıgım ygs den rezil bir sonuç almıstım lys sayesnde bugün tıp okuyorum .. fakat kazanmasydm bu bölümü , kendimi suçlayacaktım , neden daha fazla calısmadım diye .. şimdi sen hayallermle oynadılar diyorsun . bir kez daha düsün kim kimin hayyalleryle oynuyo ? onlarmı yoksa sen mi ? bu ülkede binlerce adam tıp kazanıyo , yüzbinlerce adam sıfır cekiy o .. senin gibi yüzbinlerde hayallermle oynadılar diyo . bi sor bakalm kendine, kim kimin hayalleriyle oynuyo ? istersen sorma şimdi, nasıl olsa ilerde soracaksın .. umrumda degilsin anan baban içindi tüm bu yazılar

      1. memet dedi ki:

        ygs den kaç puan almıştın kardeşim :)

        1. al birin i vur ötekine dedi ki:

          ygs 2 424

  17. Ahmet Kadir Çakır dedi ki:

    Türkçe soruları geçen yılki sorulara olan uzunluk itirazı nedeniyle kısaltıldı. Ama yoğunluk kısaltma oranından fazla bir şekilde arttı. Yani bir paragrafı 3-4 kez okumak zorunda kalınca haliyle uzun sorudan bir farkı olmadı…
    Matematik sorularında yaratıcılığa ulaşmaya çalışan hazırlayıcılar, türkçeden kıstıkları paragrafları matematiğe koyarak bu beklentilerini elde etmeye çalıştışlar. Haliyle matematik biraz zor ve bayağı zaman alıcı hale geldi.
    Sosyal Bilgiler kısmı ile ilgili yorum yapabilmem için zamanımın yetmesi şarttı. Olmadı. Hayırlısı.
    Fen bilgisi alanınıda hızlıca çözdüğümden pek bir sey söyleyemeyeceğim. Şu zamana kadar mıknatıs-transformator-mıknatıs-transformator olarak cıkan soru tipinide de bu yıl sıradışılık yaparak mıknatısı sordular.
    TEK İSTEĞİMİZ, ZOR OLUP KİMSE YAPAMAYACAĞINA, KOLAY OLSUN HERKES YAPSIN. Kİ BUNUN LYS Sİ VAR İNSAN BİRAZ MORALLİ GİRSİN. SIRADIŞILIK YAPMAYA ÇALIŞACAĞINA EMPATİYLE SORU HAZIRLAYIN. ve son olarak, bu sınava soruları görmemiş kimi sokarsan sok. bilerek 160 dakikada bu 160 soruyu çözeceğine inanmıyorum.
    saygılar. ahmet kadir çakır

    1. behçet dedi ki:

      düşünsene 2012 ygs de biz , bu sene sana sorulan kısa paragrafları degil , uzun paragrafları 3 4 kere okumaya calışmıstık . bi düşün . ….. düşündün mü ? …………….. düşünsene oğlum ( pardon : AAHHMMEETT KKAADDİİRR CCAAKKIIRR ) neden okumaya devam ediyosun .. ? neyse bırak bunu düşünmeyi de lys calış

  18. 1 2
YORUM YAZ